Garantie en defecten

 

Beschadigingen:

Ondanks dat alle artikelen  door ons vóór verzending gecontroleerd worden op kwaliteit, kan het voorkomen dat een artikel je niet in goede staat bereikt. Dat is vervelend en natuurlijk niet onze bedoeling. Wij adviseren je het bestelde artikel na ontvangst te controleren op eventuele beschadigingen. Indien je twijfelt of je constateert een beschadiging neem dan binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op, zodat wij je kunnen helpen om een passende oplossing te zoeken. Indien je geen melding van beschadiging aan ons doorgeeft binnen 48 uur gaan we er vanuit dat het artikel je in goede staat heeft bereikt.

Uiteraard kun je verder rustig de tijd nemen om je bestelling na ontvangst te bekijken en te passen. Wij adviseren je om het bestelde artikel op verschillende momenten van de dag te bekijken e/o te passen. Om te zien hoe andere mensen je sieraad of horloge zien, kun je ook eens in de spiegel kijken.  Daglicht kan een heel andere blik werpen, dus bekijk je artikel bijvoorbeeld bij het raam of ga eens naar buiten (bij voorkeur als het droog is 😉).

Ga in de periode dat je het artikel bekijkt of past voorzichtig om met het artikel dat je van ons hebt ontvangen.
Krasjes bijvoorbeeld zijn altijd vervelend, helemaal als het artikel je toch niet bevalt en je dus van je aankoop wil afzien en deze aan ons terug stuurt. Let er alsjeblieft heel goed op dat het bestelde artikel niet beschadigt als je het in je bezit hebt; sieraden en horloges beschadigen sneller dan mensen vaak denken. Om misverstanden en vervelende situaties bij ruilen of retourneren te voorkomen, willen we je vragen om onze tips hieronder in acht te nemen, zodat er geen onbedoelde beschadigingen ontstaan. 

Horloges

  • Doe eerst je eigen horloge af voordat je het door jou bestelde horloge op je pols uitprobeert. De kroon van je eigen horloge kan namelijk tegen het bestelde horloge komen en daardoor schade veroorzaken.
  • Bij een horloge met een metalen band kunnen door de band beschadigingen ontstaan aan de kast van het horloge. Meest voorkomende beschadiging is hierbij het achterdeksel van de kast, let er dus op dat de band en de kast elkaar niet raken. Hiervoor kun je het horloge bijvoorbeeld weer meteen op de houder in de verpakking terug doen.
  • Ook beschadigt een horloge vaak door een (stenen) keuken- of tafelblad waarop het "even" wordt neergelegd. Om beschadigingen te voorkomen, kun je het horloge bijvoorbeeld op een zachte ondergrond of een handdoek leggen.


Sieraden

  • Sieraden beschadigen vaak door een (stenen) keuken- of tafelblad waarop het "even" wordt neergelegd. Om beschadigingen te voorkomen, kun je het sieraad bijvoorbeeld op een zachte ondergrond of een handdoek leggen.
  • Als armbanden volledig uitgelegd kunnen worden, doe dit dan ook en leg ze dus niet op een hoopje. Daarbij ontstaat gegarandeerd schade.
  • Vooral bij ringen kan het bepalen van de maat lastig zijn. Mensen zijn genegen om de ring even om te laten terwijl ze verder gaan met dagelijkse bezigheden, omdat de dikte van de vingers gedurende de dag kan veranderen. Echter een paar uur dagelijkse bezigheden (tafel dekken, deurklink of trapleuning aanraken, sleutels in je hand, de muis van de computer bedienen) staat garant voor beschadigingen. Beschadigingen die ontstaan doordat de meeste andere materialen harder zijn dan zilver of goud. Wij adviseren je om op verschillende momenten van de dag de ring te passen. Zo voorkom je beschadigingen en kun je toch beoordelen of de ring geschikt is.
  • Oorsieraden kunnen om hygiënische redenen niet gepast worden, uiteraard kun je ze rustig voor het oor houden, zodat je ze toch goed kan bekijken. Wij vragen hiervoor uw begrip en medewerking.


Het lijkt misschien overdreven, maar als wij een andere klant willen verblijden met nét dat horloge of sieraad wat door jou retour is gestuurd, moet dit artikel natuurlijk wel onbeschadigd zijn. Wij zijn erop uitgerust om artikelen goed te kunnen bekijken en krasjes zullen bij ons in de winkel eerder opvallen dan bij u thuis. Wij sturen je een nieuw artikel, zonder beschadigingen, op en graag ontvangen wij het ook op deze manier van je retour.

Heb je overige vragen over wat je wel of niet kunt doen met het door jou bestelde sieraad of horloge?  Bel of mail ons gerust, zodat wij je verder kunnen adviseren.



Garantie

TIJD! watches & jewelry geeft garantie op alle artikelen welke bij ons worden gekocht. Wij zijn officieel dealer van alle merken die je op onze website e/o webshop kunt vinden.

Wij staan ervoor in dat het door jou bestelde artikel datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten, zoals dat is vastgelegd in de wettelijke garantie waar al onze artikelen onder vallen. Indien er zich desondanks een gebrek voordoet, anders dan te verwachten is bij normaal gebruik, zullen we het gebrek kosteloos voor je herstellen.
Voorwaarde is wel dat het gebrek niet aan jou te wijten is en dat je ons een leesbare kopie van het aankoopbewijs toestuurt. Daarnaast dien je TIJD! watches & jewelry na het ontdekken van het gebrek zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 maanden na constatering, via e-mail hiervan op de hoogte te stellen. 

Naast de wettelijk garantie kan er ook een fabrieksgarantie gelden. Dit kan per merk of artikel verschillen en staat, indien van toepassing, omschreven in het meegeleverde garantiebewijs.  Bewaar dit garantiebewijs goed in het geval je het onverhoopt nodig hebt. Onderaan deze pagina vindt je een overzicht van de garantievoorwaarden per merk.
Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier. 

Uitgesloten van fabrieksgarantie is:

  • Batterij
  • Glasbreuk
  • Kroon/schroefkroon (let er altijd op dat uw (schroef)kroon gesloten is tijdens het dragen)
  • Horlogeband
  • Draagschade

Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.

Als een artikel niet goed, niet compleet of beschadigd is, heb je recht op gratis reparatie of een nieuw artikel. Je kunt niet altijd kiezen tussen reparatie of een nieuw artikel. Soms kunnen wij als verkoper het artikel alleen ter reparatie aanbieden bij de leverancier. Wettelijk gezien mag de verkoper dat.
Uiteraard staan wij altijd voor je klaar bij vragen over (defecte) artikelen of de garantie en denken wij in alle redelijkheid met je mee. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via info@tijd-venlo.nl.

Zoals je begrijpt, wordt onjuist gebruik nooit gedekt door enige vorm van garantie. Als je een horloge op een (stenen) vloer laat vallen, kun je er vanuit gaan dat er intern schade  ontstaat die het goed functioneren van het uurwerk verhinderd. Het laten vallen van een horloge is een typisch voorbeeld van onjuist gebruik dat niet wordt gedekt door de garantie.

Wanneer je zelf aanpassingen aan een artikel hebt uitgevoerd of er zijn aanpassingen gedaan door niet geautoriseerde verkooppunten vervalt je garantie. Neem altijd contact met ons of een officiële dealer bij  jou in de buurt op bij een defect, zeker wanneer de fabrieksgarantie nog van toepassing is.

Wij raden je ten zeerste af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen, aangezien dan de garantie vervalt en het horloge, indien van toepassing, niet meer waterdicht is. Het beste kun je de batterij van je horloge laten vervangen bij een juwelier die, net als wij, officieel dealer is van het betreffende horlogemerk.

Je dient extra voorzichtig om te gaan met lederen artikelen. Leder is een natuurproduct en vereist extra onderhoud. Wij raden je dan ook af om met lederen sieraden te gaan slapen, sporten, zwemmen en huishoudelijk werkt te verrichten. Lederen sieraden zijn niet bestand tegen water, transpiratie, make-up, parfum en chemische middelen.

Let op:
Hou je er rekening mee dat garantie enkel van toepassing is wanneer een artikel normaal gebruikt is?
Indien uit nader onderzoek blijkt dat het artikel niet juist gebruikt is, sturen wij je een offerte voor reparatie. Uiteraard ben je niet verplicht om akkoord te gaan met de kosten. Wel worden bij afwijzing van de offerte onderzoekskosten gerekend; deze onderzoekskosten bedragen maximaal €25,- afhankelijk van de complexiteit van het onderzoek.

Werkwijze:

Hoe kun je het beste te werk gaan als je reparatie binnen de garantie valt?

  • Laat ons weten via mail dat je een gebrek hebt geconstateerd aan je horloge of sieraad. Geef daarbij kort aan wat het gebrek volgens jou is, wellicht kunnen we je direct helpen en hoeft het artikel niet opgestuurd te worden.
  • Als het artikel moet worden opgestuurd, vul dan zo compleet en uitgebreid mogelijk onderstaand reparatieformulier in. Deze gegevens gebruiken wij om het door jou geconstateerde gebrek aan te melden bij de betreffende leverancier. Uiteraard is het voor ons geen probleem als je ons deze informatie via e-mail doorgeeft, mits deze e-mail wel alle door ons benodigde gegevens bevat.
  • Pak je horloge of sieraad goed in, zodat er geen onnodige schade ontstaat.
  • Stuur je artikel samen met de originele factuur en het garantiebewijs (indien van toepassing) naar ons op. Indien je deze factuur niet meer hebt, vermeldt dan het bestelnummer en besteldatum. Mocht je beide niet meer hebben, neem dan even contact met ons op.
  • Wij raden je aan om het artikel aangetekend naar ons toe te sturen:
    TIJD! watches & jewelry
    Maasstraat 15
    5911 DP Venlo
    Het aangetekend opsturen is uiteraard niet verplicht, maar wanneer je een pakket aangetekend verstuurt, ben je verzekerd tegen verlies of beschadiging. Je kunt ons niet aansprakelijk stellen als een pakket is beschadigd of zelfs helemaal niet bij ons is gearriveerd.

Reparaties die bij ons binnen komen, worden afgehandeld in volgorde van binnenkomst.  Zodra wij meer informatie hebben, nemen we contact met je op. Houdt alsjeblieft rekening met een reparatietermijn van minimaal 3 tot 4 weken als het artikel moet worden doorgestuurd naar de betreffende leverancier.

Het is onze intentie om artikelen onder de geldende garantievoorwaarden te laten herstellen. Het kan echter voorkomen dat er kosten berekend worden voor het herstel, omdat de leverancier heeft geconstateerd dat het gebrek is ontstaan door eigen toedoen (je hebt het artikel bijvoorbeeld niet juist gebruikt of er wordt val- of stootschade geconstateerd) of omdat de fabrieksgarantie is verlopen. Een goed voorbeeld hierbij is een horloge waarmee is gezwommen of gedoucht terwijl het horloge hier niet voor geschikt is. Omdat het horloge niet geschikt is voor douchen of zwemmen, is er water bij het uurwerk gekomen en werkt het uurwerk niet meer. In zulke gevallen zal een prijsopgave met je worden besproken. Prijsopgaven van een leverancier geven wij nooit zonder vooraf overleg met jou akkoord.

In het geval dat je niet akkoord gaat met de voor de reparatie voorgestelde prijsopgave, kunnen wij onderzoekskosten berekenen (maximaal €25,-, afhankelijk van de complexiteit van het onderzoek) en de kosten voor het aangetekend retour sturen van je artikel bij je in rekening brengen (à €8,95).

Als je horloge of sieraad onder garantie is hersteld (of eventueel vervangen), wordt het artikel kosteloos naar je opgestuurd.



Garantievoorwaarden

Over het algemeen geldt bij horloges een fabrieksgarantie van twee jaar op het uurwerk. 


Voor sieraden verwijzen we je naar onderstaande garantievoorwaarden per merk.

Blush
Voor schade of defecten ontstaan door normaal gebruik geldt een garantieperiode van 6 maanden. Op fabricage fouten geldt een termijn van 2 jaar. Buiten de garantie valt:

  • Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is)
  • Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling
  • Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak
  • Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid
  • Bewerking door een andere partij dan Blush (bijvoorbeeld voor het op maat maken van een ring)


Buddha to Buddha
Je hebt een half jaar garantie op de sieraden van Buddha to Buddha.  Buiten garantie valt:

  • Dragen van het sieraad tijdens het slapen, sporten, zwemmen, douchen en naar het strand
  • Beschadiging door contact met parfum, haarlak, make-up en chemische reinigingsmiddelen
  • Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling
  • Bewerking (aanpassing e/o reparatie) door een andere partij dan het door Buddha to Buddha aangestelde reparatiecentrum


Heart to Get sieraden
Je hebt een half jaar garantie op fabricagefouten en drie maanden garantie op de plating. Buiten de garantie valt:

  • Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is)
  • Schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
  • Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak
  • Bewerking door een andere partij


Collectie TIJD! sieraden
Je hebt een jaar garantie op fabricagefouten. Buiten de garantie valt:

  • Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is)
  • Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling
  • Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak
  • Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid
  • Bewerking (aanpassing e/o reparatie) door een andere partij dan TIJD! 


Ti Sento Milano sieraden
De garantie op sieraden van Ti  Sento geldt voor 24 maanden vanaf aankoopdatum voor fabricagefouten. Voor schade en/of defecten die het gevolg zijn van normale slijtage geldt een garantieperiode van 6 maanden. Er wordt geen garantie gegeven op:

  • Oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
  • Verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak- 
  • Bewerking (aanpassing e/o reparatie) door een andere partij dan de door Ti Sento Milano geautoriseerde specialisten 

 

Moments
Voor schade of defecten ontstaan door normaal gebruik geldt een garantieperiode van 6 maanden. Op fabricage fouten geldt een termijn van 2 jaar. Buiten de garantie valt:

  • Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is)
  • Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling
  • Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak
  • Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid
  • Bewerking (aanpassingen e/o reparatie) door een andere partij dan Moments

 

 

20200419 Reparatie Formulier
PDF – 344.7 KB 10 downloads