Bestellen en leveren

 

Hoe plaats je een bestelling?

Winkelwagen
Als je een artikel hebt gevonden dat je graag bij via ons wil bestellen, klik je op het betreffende artikel. Indien van toepassing kun je nog de juiste maat selecteren en het juiste aantal. Wanneer je dit hebt gedaan, klik je op de knop "In winkelwagen".  Je krijgt dan een melding te zien dat het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen. Kies vervolgens voor verder winkelen of klik op bestellen.
Klik je op bestellen, kom je in een scherm waarop je winkelwagen te zien is.  Als je per abuis het verkeerde artikel in je winkelwagen hebt geplaatst, kun je dit met het kruisje annuleren; het artikel wordt dan direct verwijderd.

Indien je het artikel wil bestellen, kun je op het scherm van de winkelwagen aangeven of je het artikel wil laten verzenden of liever bij ons in de winkel wil ophalen. 
Het ophalen bij ons in de winkel is altijd kosteloos. Het voordeel is dat je het artikel direct kunt bekijken en indien gewenst kunt passen. 
Als je liever wil dat wij het artikel naar je versturen, berekenen wij voor artikelen tot €100,- verzendkosten á €7,50. Alle artikelen vanaf €100,- worden kosteloos aan je verzonden.

Als je een keuze hebt gemaakt, klik je weer op de knop bestellen.

Gegevens / Account (1/4)
Om je bestelling correct bij je af te kunnen leveren, hebben wij persoonlijke gegevens van je nodig.

Je hebt de keuze (op de eerstvolgende pagina na bestellen) om deze gegevens te bewaren in een account of dat je liever zonder account wil bestellen. Met een account kun je bijvoorbeeld je bestellingen inzien of achteraf nogmaals je factuur downloaden. Het aanmaken van een account is niet verplicht en het heeft geen gevolgen voor de verwerking van je bestelling.

Vul jouw persoonlijke gegevens in en controleer ze goed. Bedrijven kunnen het type bestelling wijzigen naar zakelijk en daarna de bedrijfsnaam en BTW nummer invullen.
Je hebt de keuze om je bestelling op een ander adres af te laten leveren; vink hiervoor het vakje alternatief afleveradres aan. Als alle gegevens juist zijn ingevuld, druk je op volgende.

Eventuele speciale wensen of andere opmerkingen, kun je in het opmerkingen veld in de laatste stap invullen.

Verzendmethode (2/4)
Eventueel kun je in deze stap je keuze voor afleveren nog wijzigen.

Betaalmethode (3/4)
Maak hier een keuze hoe je je bestelling wil betalen.  Momenteel kun je bij ons betalen via Ideal of Bancontact, VVV kadokaart, je kunt het bedrag vooraf aan ons overmaken of betalen bij afhalen. Afhankelijk van je keuze wordt je doorgestuurd naar een beveiligde betaalomgeving.

Let op:
Onlangs is een wijziging doorgevoerd in de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme). Deze invoering heeft impact op het accepteren van kadokaarten, waaronder ook de VVV-kadokaart, omdat deze gezien worden als 'elektronisch geld' (EGI).  Met ingang van 01 juli 2020 mag het deel van de bestelling van de VVV-kadokaart maximaal €50,- bedragen. Uiteraard kun je het restende deel van de bestelling betalen met iDeal.


Bevestiging (4/4)
Dit is de laatste stap. Mocht er iets onverhoopt niet kloppen, kun je gewoon terug naar de pagina die je nodig hebt om eventuele wijzigingen door te voeren. Mocht je alsnog besluiten om af te zien van je bestelling, kun je terug gaan naar je winkelwagen en het artikel hieruit verwijderen. Tot het einde van deze stap wordt er geen definitieve bestelling geplaatst!

Controleer je bestelling goed. Kloppen jouw persoonsgegevens en heb je geen opmerkingen kun je de bestelling afronden. Hiervoor dien je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden.
Als je akkoord gaat, vink je het vakje aan en klik je op bestellen.

Bestelbevestiging
Zodra je in de vorige stap op bestellen heb geklikt, krijg je binnen enkele minuten een automatische bevestiging per mail toegestuurd. Bij deze bestelbevestiging vindt je direct de factuur van het door jou bestelde artikel.
Indien je deze bevestiging niet krijgt, neem dan even contact met ons op.



Hoe verzenden wij jouw bestelling?

Artikelen die voorradig zijn, worden binnen 1-3 werkdagen naar je verzonden. Wanneer wij een artikel bij de leverancier moeten bestellen, zullen wij je informeren over de verwachte levertijd. 
Als je meerdere artikelen hebt besteld, zullen wij je bestelling over het algemeen verzenden zodra we de bestelling compleet hebben.

Zodra wij je bestelling verzenden, krijg je van ons een verzendbevestiging per mail toegestuurd.

Voor verzending werken wij samen met PostNL. Alle bestellingen worden aangetekend verzonden en zijn daardoor voorzien van een Track& Trace code. Deze Track& Trace code kan altijd bij ons worden opgevraagd.
Deze manier van verzenden is betrouwbaar en veilig, normaliter teken je voor ontvangst van je pakketje. Als je niet thuis bent op het moment van bezorgen, krijg je een in de meeste gevallen een "niet thuis briefje", waarmee je een alternatief bezorgmoment kunt aanvragen of je kunt je pakket laten bezorgen op een beschikbare afhaallocatie.
Wij kunnen vertraging of oponthoud van de levering door PostNL niet uitsluiten. Mocht een bestelling niet aankomen, neem dan even contact met ons op zodat wij een onderzoek bij PostNL kunnen instellen.



Wijzigen van het afleveradres of toch ophalen?
Het wijzigen van het afleveradres is geen probleem als je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Daarna is wijzigen niet meer mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.
Ook als je toch liever je bestelling wil komen ophalen, kun je dit bij ons aangeven. Als je jouw bestelling al geheel hebt voldaan, vragen we je om een geldig identiteitsbewijs mee te nemen. Zo weten we zeker dat de bestelling bij de juiste persoon terecht komt.

Annuleren na bestelling, maar voordat het artikel is verzonden
Als je je in de periode tussen bestellen en verzenden zou bedenken en je wil alsnog van de koop afzien, laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Om misverstanden te voorkomen, is het alleen mogelijk om je bestelling via info@tijd-venlo.nl te annuleren, vermeldt daarbij het nummer van je bestelling.
Je hoeft ons geen reden op te geven. Als je de reden met ons wil delen, stellen wij dit natuurlijk op prijs. Wellicht kunnen wij onze service in de toekomst verbeteren, waardoor annuleren niet nodig is.

Annuleren is kosteloos en we brengen geen administratiekosten in rekening. Heb je je bestelling reeds betaald, dan storten wij het bedrag uiteraard aan je terug.

Annuleren als het artikel is verzonden
Ook als je bestelling onderweg is, kun je je natuurlijk bedenken. Voor alle bestellingen hanteren wij een bedenktermijn van 14 dagen, zie hiervoor de informatie onder ruilen en retourneren
U kunt het pakketje ook weigeren, maar hou er dan rekening mee dat het een aantal weken kan duren voordat een pakketje weer bij ons terug is.

Oorbellen, artikelen die specifiek op jouw wensen zijn aangepast en/of artikelen die voorzien zijn van een persoonlijke gravure kunnen niet geretourneerd worden.




Heb je aanvullende vragen over het online bestellen bij of je levering door TIJD! watches & jewelry, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 077-3519020 of info@tijd-venlo.nl